Bredewater 26 - 2715 CA Zoetermeer - 079-200 2 200 - info@huisartsenpraktijk-entree.nl

Mijngezondheid.net

Als u zich nieuw bij ons inschrijft vragen wij u om akkoord te geven voor het gebruik van het - met digiD - beveiligde gezondheidsportaal MijnGezondheid.net (MgN). Meer informatie hierover vindt u online of via de assistente. 

MijnGezondheid.net (MGn) is een beveiligd portaal waarmee u gemakkelijk een aantal dingen online met ons kunt regelen. U kunt op uw computer inloggen op het portaal of via de app MedGemak. Zo kunt u bijvoorbeeld online herhaalrecepten aanvragen. Ook kunt u via MGn een samenvatting van uw eigen dossier bekijken en labuitslagen inzien. (Let op: niet alle informatie is in te zien via de app. Wél altijd alles is in te zien via het portaal MijnGezondheid.net).

Via de digitale vragenlijst van Klinik kunt u 24/7 een afspraak aanvragen. Bij het kopje 'afspraken' wordt beschreven hoe dit werkt. Als u de tool doorloopt wordt er via een MgN bericht door de assistente contact opgenomen met u. 

Wilt u ons een vraag stellen, maar is het niet nodig om daarvoor een afspraak te maken? Stuur ons dan via de beveiligde verbinding van MGn een e-consult en u krijgt via diezelfde beveiligde verbinding antwoord van ons. Het grote voordeel is dat u al deze zaken kunt regelen waar en wanneer het u uitkomt. Wel zo makkelijk!

 

Wilt u meer weten over de veiligheid van de portaal? lees dan verder op Veilig werken met MijnGezondheid.net - MijnGezondheid.net


Om gebruik te maken van MGn heeft u DigiD nodig. Als u dit nog niet heeft, kunt u dat aanvragen op de website www.digid.nl

Als u zich wilt aanmelden voor gebruik van MGn, gebruik dan het aanmeldformulier (link) op deze pagina. Wilt u meer informatie over MGn, kijk dan op de website home.mijngezondheid.net



  1. een afspraak om bloed te laten prikken bij ons kunt u online inplannen via MijnGezondheid.net
  2. om een afspraak in te plannen bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner vragen wij u om eerst de digitale vragenlijkst van Klinik te doorlopen:

1. Ga naar MijnGezondheid.net( https://home.mijngezondheid.net/inloggen/) of open de app MedGemak
2. Log in met uw DigiD zoals u gewend bent
3. Afhankelijk of u een vraag of lichamelijke klacht heeft, klikt u op de knop "Afspraak maken en bekijken" of   "Vraag aan huisarts/apotheek".
4. Klik op "Klinik Access".
5. Vul de vragenlijst in en klik op verzenden.
6. U krijgt een bericht via MijnGezondheid.net met een reactie of een ingeplande afspraak op het spreekuur.

Wanneer u een afspraak wilt maken (links) of een vraag heeft (rechts), klikt u op één van deze knoppen:


Om een vraag te stellen drukt u op deze knop:

Antwoord binnen werkdagen
Op werkdagen worden uw vragen en gezondheidsklachten binnen 24 uur beantwoord op basis van urgentie. Vragen die voor 10:30 uur ‘s ochtends op werkdagen (maandag t/m vrijdag) binnen komen worden gegarandeerd dezelfde dag nog beantwoord. Als u een vraag in het weekend heeft gestuurd wordt deze op maandag beantwoord. Het is niet de bedoeling dat u na het invullen van de online vragenlijst alsnog telefonisch contact met ons opneemt. U kunt en mag erop vertrouwen dat wij uw zorgvraag zien en tijdig zullen beantwoorden.

U kunt uw herhaalmedicatie eenvoudig online aanvragen. Doe dit wel op tijd, zodat u niet zonder medicijnen komt te zitten. Vanuit MGn kunt u ook geneesmiddelinformatie bekijken of zelf een medicatiepaspoort uitdraaien als u op reis gaat of bijvoorbeeld naar een specialist in het ziekenhuis moet.

Via MGn kunt u een samenvatting van uw medisch dossier bekijken. Deze informatie kunt u delen met derden (zoals bijvoorbeeld een specialist in het ziekenhuis) of uitprinten; U kunt desgewenst deze informatie ook delen met de gemeente als u een WMO aanvraag doet of met een (letselschade) advocaat of UWV als dit nodig is; Denk hier goed over na, artsen hebben altijd een beroepsgeheim, dit geldt niet (altijd) voor andere beroepsgroepen;

In uw dossier houden wij ook bij of u overgevoelig bent voor bepaalde stoffen. Ook andere bijzonderheden of uw behandeling en medicatiegebruik, vermelden wij in uw dossier. Via thuisarts.nl vindt u betrouwbare aanvullende informatie.

Als u geen tijd heeft om langs te komen of te bellen of als u een consult niet nodig vindt, kunt u via MGn een bericht naar ons sturen, een zogenaamd e-consult. U ontvangt ons antwoord dan ook in de beveiligde omgeving van MGn.

Het e-consult is bedoeld voor korte en niet-urgente vragen aan uw huisarts of praktijkondersteuner. Deze vorm van consultatie biedt u de mogelijkheid om een medische vraag te stellen aan uw huisarts wanneer het u uitkomt. Dit gaat via het beveiligde portaal van mijngezondheid.net  

Let op: wilt u per se dezelfde dag antwoord? daar zijn e-consulten niet geschikt voor. Bel dan met de assistente. Soms kan het 2-3 dagen duren voor u een antwoord krijgt op een e-consult.

Wat is NIET geschikt voor een e-consult?

  • spoedeisende vragen
  • klachten waarbij u denkt dat de huisarts u mogelijk zou moeten onderzoeken
  • (nieuwe) klachten waarbij u denkt dat de huisarts u mogelijk aanvullende vragen zou willen stellen
  • emotionele / psychische problemen

Wat is WEL geschikt voor een e-consult?

  • klachten van de huid waarbij u een (scherpe) foto mee kan sturen
  • simpele vragen over dingen waar u het al eerder over heeft gehad op het spreekuur
  • vragen aan Kirstin of Lorraine over uw bloeddruk, suiker of medicatie.
  • vragen over bloed-, rontgen- of scanuitslagen



 

Heeft u bloed laten prikken of urine ingeleverd voor onderzoek? De uitslagen van laboratoriumonderzoeken kunt u online bekijken via MGn. Wij snappen dat de cijfers soms te ingewikkeld zijn, de dokter typt altijd een analyse van deze uitslagen in uw dossier. Vaak vervangt dit een verder consult omdat het uw vraag beantwoordt. Dit is zowel voor u als voor ons makkelijk; Mocht u vragen hebben over de analyse van de dokter: schroom dan niet om tóch contact op te nemen, via een e-consult, fysiek of telefonisch;